fredag 2 mars 2012

1 - Mitt fotointresse


När jag fylde 11år fick jag mig min första egna kamera. Jag var överlycklig över att ha en egen kamera i handen. Jag fotade precis allt och alla, sådär som man gör när man är liten och får låna en kamera. När jag konfirmerade mig fick jag en ny lite bättre kamera. Den var så mycket bättre än den jag hade haft tidigare och jag började med tiden fota ännu mer och jag utvecklades väldigt mycket med den.
Jag började på gymnasiet andra året läste jag fotografisk bild A, B och C. Från att knappt kuna några inställningar alls på kameran så utvecklades jag väldigt mycket och, enligt mig själv, blev jag riktigt duktig på att fota. Jag hade min första egna utställning där jag sålde en del tavlor. Jag längtade riktigt mycket till att själv få hålla i min egna systemkamera.  Visste inte riktigt vilken jag skulle köpa. Men jag sparade ett tag och en dag i maj 2011 åkte jag upp till Göteborg och köpte min första egna systemkamera, en Canon eos 5D. I höstas startade jag ett UF företag som fotograf tillsammans med en klasskompis. Och nu är min dröm att få starta mitt eget fotoföretag.

Jag har verkligen blivit en riktig fotonörd. Ser hela världen på ett annorlunda sätt. Det är så himla härligt och kul att fotografera, att fånga alla fina ögonblick och skapa minnen i bilder. Det är så himla intressant också, verkligen en awesome hobby. Hela processen är så kul också, speciellt nu när jag publicerar allting på min blogg och får respons hela tiden. Hade inte alls varit där jag är idag utan bloggen, jag är så glad att jag skapade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar